Screening igazolás - módosított


ÉSZAK-DUNÁNTÚLI KÖRNYEZETVÉDELMI, TERMÉSZETVÉDELMI ÉS VÍZÜGYI FELÜGYELŐSÉG

9021 Győr, Árpád u. 28-32.
Levélcím: 9002 Győr, Pf. 471.
Telefon: Központi: 96/524-000, Ügyfélszolgálat: 96/524-001 Fax: 96/524-024
web: http://edktvf.zoldhatosag.hu
e-mail: eszakdunantuli@zoldhatosag.hu
Ügyfélfogadás: Hétfő, Péntek:8,30-12,00 óráig, Szerda: 8,30-12,00 óráig és 13,00-16,00 óráig
Beadványában ügyiratszámunkra szíveskedjék hivatkozni! G:\Hulladek\2013\Kissg\17883-9.doc

Iktatószám: 17883-9 /2013.
Ügyfél: Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás
Előadó: Dr. Szalayné dr. Kiss Georgina
Székhely: 2800 Tatabánya, Fő tér 6.
Szakértő: Kulcsámé Roth Matthaea, Kelernenné Szalóky Tímea, Tarjányi István, Hoffmann György, Sulyok Zoltán, Kelemen Gyula
Tárgy: Megkeresés screening igazolással kapcsolatban
Mellékletek: KTVF: 50762-112013. 9695112013.
Hiv. szám: 101-84/257/2013
Ügyintézőjük: -

Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás

2800 Tatabánya, Fő tér 6.

Az Észak-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (a továbbiakban
Felügyelőség)

igazolja,

hogy a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program című projekt (KEOP l.l.l/2F/09-11-
2011-0002) a Tatabánya, Dubnik-völgyi hulladékkezelő központ, Kisbér hulladékudvar, Komárom hulladékudvar és komposztáló, Nyergesújfalu hulladékudvar, Tatabánya hulladékudvar (Búzavirág utca) létesítmények az egyes köz- és magánprojektek környezetre gyakorolt hatásainak vizsgálatáról szóló
2011192/EU Irányelv (többször módosított Tanács 85/337/EGK irányelv, a továbbiakban Irányelv) 4. cikk (2) bekezdésben foglaltakkal összhangban, az elvégzett screening alapján a környezetre jelentős hatást nem gyakorolnak, környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatása nem szükséges.

A Felügyelőség az igazolást a Projekt keretében készült, a Felügyelőség illetékességi területét érintő Tatabánya, Dubnik-völgyi hulladékkezelő központ, Kisbér hulladékudvar, Komárom hulladékudvar és komposztáló, Nyergesújfalu hulladékudvar, Tatabánya hulladékudvar (Búzavirág utca) vonatkozásában készített és vizsgált, a környezeti hatásokat összefoglaló átfogó screening dokumentáció alapján adta ki. A dokumentáció tartalmazza a Projekt megvalósításban várható környezeti hatások összefoglalását, az Irányelvben foglaltaknak megfelelően azonosítja, leírja és megbecsüli a közvetlen és közvetett hatásokat a különböző - az Irányelvben részletezett - tényezőkre, melyeket összefoglalóan az igazolás indoklása külön tartalmazza.

A Felügyelőség az igazolást, és annak indoklását és kiadását az Irányelv 4. cikk (4) bekezdése, valamint a 9. cikkére tekintettel a nyilvánosság tájékoztatása céljából a honlapján és az ügyfélszolgálatán hozzáférhetővé teszi.

SCREENING IGAZOLÁS INDOKOLÁSA

A Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás (a továbbiakban Társulás) a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program című projekt (KEOP l.l.l/2F/09-11-2011-0002) keretében benyújtotta az Észak-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségre (a továbbiakban: Felügyelőség) a projekt tervezés részeként a Tatabánya, Dubnik-völgyi hulladékkezelő központ, Kisbér hulladékudvar, Komárom hulladékudvar és komposztáló, Nyergesújfalu hulladékudvar, Tatabánya hulladékudvar (Búzavirág utca), Csákvár hulladékudvar, Bicske hulladékkezelő központ, Szentendre hulladékgyűjtő udvar, Pilisvörösvár hulladékgyűjtő udvar, Törökbálint, hulladékudvar és komposztáló telep vonatkozásában készített és vizsgált, a környezeti hatásokat összefoglaló átfogó screening dokumentációt.

A Felügyelőség felhívására a Társulás 5.000 Ft (azaz ötezer forint) eljárási illetéket rótt le illetékbélyeg formájában az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény mellékletének XIII. pontjának l. alpontja szerint.

A Felügyelőség a hatályos jogszabályok alapján elvégezte az elkészített dokumentációt integrált elemzését, összhangban az egyes köz- és magánprojektek környezetre gyakorolt hatásainak vizsgálatáról szóló
2011/92/EU Irányelv (többször módosított Tanács 85/337/EGK irányelv, a továbbiakban Irányelv) 4. cikk
(2) bekezdésében foglaltakkal.
A tervezett tevékenység és annak környezeti elemekre, tényezőkre gyakorolt hatásai - a Felügyelőség illetékességi területére vonatkozóan - az alábbiak szerint kerül összefoglalásra:

A tervezett tevékenység lényege:
A Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program célja a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 79 tagtelepülése hulladékgazdálkodási rendszerének fejlesztése. Az Észak­ dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelemi és Vízügyi Felügyelőség illetékességi területét a környezetvédelmi, természetvédelmi, vízügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 347/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján az alábbi létesítmények érintik:

Tatabánya, Dubnik-völgyi hulladékkezelő központ, Kisbér hulladékudvar,
Komárom hulladékudvar és komposztáló,
Nyergesújfalu hulladékudvar,
Tatabánya hulladékudvar (Búzavirág utca)

A tárgyi létesítmények esetében megtörtént a hatósági engedélyeztetés.

Környezeti zajhatások:
A Program létesítményei tekintetében zajvédelmi szempontból megállapítható, hogy a működés során alkalmazott technológia és berendezései valamint a lerakó területén történő járműmozgás során fellépő zaj
hatásterülete védendő területeket nem érint.
A tevékenységgel összefüggő közúti járműforgalom által okozott járulékos zajterhelés változás az igénybevett útvonalak mentén nem éri el a 284/2007.(X.29.) Korm rendelet 7.§ (l) bekezdés szerinti 3 dB-t.
A program megvalósítása zajvédelmi szempontból megfelelő, külön előírások_megtétele nem indokolt.

Vizekre és talajra gyakorolt hatások:
Felszíni vízvédelmi szempontból a dokumentáció tartalmazza a projekt megvalósításából várható környezeti
hatások összefoglalását, azonosítja, leírja és megbecsüli a közvetlen és közvetett hatásokat.
A Hulladékgazdálkodási program célja, a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 79
tagtelepülésének, hulladékgazdálkodási rendszerének fejlesztése, amelynek keretében az elavult gyűjtőszigeteken történő hulladékgyűjtést, új gyűjtőszigetek, hulladékudvarok kiépítése és a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés váltja fel.

A Program felszíni vízvédelmi szempontból rendelkezik megvalósításhoz szükséges hatósági engedélyekkel, amelyekben megfogalmazásra kerültek a beruházáshoz kapcsolódó, felszíni vízvédelmi előírások.

Felszíni vízvédelmi szempontból a tervezett hulladékudvarok - Kisbér, Komárom, Nyergesújfalu, Tatabánya
- tetőtereire hulló, nem szennyeződhető csapadékvizek a hulladékudvar zöldterületeire kerülnek elvezetésre, ott elszikkadnak. A betonozott térre hulló, szennyeződhető csapadékvizek olaj- és iszapfogó műtárgyon keresztül kerülnek a kialakítandó fedett szikkasztómedencébe elvezetésre. A csapadékvizek tisztítása a szikkasztómedencébe történő bevezetés előtt É-24/2009 számon ÉME engedéllyel rendelkező hordalék- és olajleválasztón keresztül történik.
A Dubnik-Völgyi Hulladék-kezelő Központ csapadékvíz elvezető rendszerének, övárkának, talpárkának
befogadója az Új Dubnik-patak. Az új mederszakasz alkalmas a vízgyűjtő felső szakaszáról érkező vizek továbbvezetésére a zagytározó zsilipaknájáig.
Felszíni vizek vonatkozásában lehetséges hatásviselőként maga az Új Dubnik-patak kerülhet szóba. A projekt megvalósulásával, a hordalék- és olajleválasztó műtárgyak beépítésével a környezetszennyezés kockázata számottevően csökken.
A patakot, mint felszíni vizet a beruházások elvégzése után már nem érik új hatásfolyamatok
A kivitelezések elvégzése után az eredeti állapothoz képest eltérés a csapadékvizek rendezett körülmények között történő összegyűjtésében, levezetésében mutatkozik.
Összességében a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program keretében az eddigi állapothoz képest a tervezett beavatkozások elszórtan, lényegében egymástól majdhogynem elszigetelten helyezkednek el, így integrált, kumulatív hatás nem várható.
A kiadott engedélyekben megtett felszíni vízvédelmi szempontú előírások maradéktalan betartása esetén a
Projekt megvalósítása nem gyakorol jelentős hatást a környezetre.
Felszín alatti vízvédelmi szempontból a dokumentáció tartalmazza a projekt megvalósításából várható környezeti hatások összefoglalását, azonosítja, leírja és megbecsüli a közvetlen és közvetett hatásokat; kiemeli a felszín alatti vizek monitoring rendszere kiépítésének szükségességét vagy annak indokolatlanságát.
A Hulladékgazdálkodási program célja, a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 79 tagtelepülésének, hulladékgazdálkodási rendszerének fejlesztése, amelynek keretében az elavult gyűjtőszigeteken történő hulladékgyűjtést, új gyűjtőszigetek, hulladékudvarok kiépítése és a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés váltja fel.

Felszín alatti vízvédelmi szempontból a tervezett hulladékudvarok - Kisbér, Komárom, Nyergesújfalu, Tatabánya - valamint a Komáromi hulladékudvar területén kiépített komposztáló esetében a talajvíz monitoring rendszer kiépítése indokolttá vált; a rendszerek vízjogi létesítési engedéllyel rendelkeznek. Kisbér esetén az elvégzett vizsgálatok a talajvíz szennyezettségét nem mutatták, a Kisbéri 0125/2 hrsz-ú ingatlanon l db monitoring kút kiépítése kerül megvalósításra.
Komárom esetén egy furatban a vizsgálati eredmény kismértékű szulfát-szennyezést mutatott, egyéb
komponenseknél szennyezettség nem volt kimutatható; az a korábban a területen végzett hulladéklerakással hozható összefüggésbe, a terület talajvizének monitoringja, a koncentráció időbeli alakulásának megfigyelése mindenképpen szükséges, a Komárom 0403/17 hrsz- ú ingatlanon l db monitoring kút kiépítése kerül megvalósításra.
Nyergesújfaluban a vizsgálati eredmények szennyezettséget nem mutattak, a Nyergesújfalu 019/7 hrsz- ú ingatlanon l db monitoring kút kiépítése kerül megvalósításra. A kiépülő kút célja a tervezett hulladékudvar üzemelése során a felszín alatti víz állapotának figyelemmel kísérése.
A Tatabánya, Búzavirág utcai hulladékudvar kialakításához - a talajvíz mély helyzete miatt - talajvíz monitoring rendszer kialakítása nem vált indokolttá, a talajvizsgálati eredmények szennyezést nem mutattak. A Dubnik-Völgyi Hulladék-kezelő Központ esetében a korábban már kiépített monitoring rendszer bővítésre kerül; az újonnan kialakított kutak vízjogi létesítési engedéllyel rendelkeznek.. A központban folytatott tevékenységek miatt 4 db talajvízkút kiépítése válik szükségessé.

Összességében a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program keretében tervezett létesítmények esetén a felszín alatti vizek szennyezése nem várható, az esetleges hatások megfigyelésére azonban monitoring rendszerek kerülnek kiépítésre. Aktív kármentesítési beavatkozás nem vált szükségessé, a kiadott engedélyekben megtett felszín alatti vízvédelmi szempontú előírások maradéktalan betartása esetén a Projekt megvalósítása nem gyakorol jelentős hatást a környezetre.

Hulladékgazdálkodási szempontok:
A rendszer fejlesztésével az elavult gyűjtőszigetekre alapozott szelektív hulladékgyűjtést - ahol gazdaságos - házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés váltja fel, illetve a lakosság az ingatlanáll keletkezett hulladékokat a rendszer keretében megépülő hulladékudvarokban a közszolgáltatónak átadhatja. A zöldhulladék kezelése (komposztálása) a projektterületen megoldott lesz. 2020-ig elegendő lerakó kapacitás kerül kiépítésre, ahová a vegyesen gyűjtött települési szilárd hulladék mechanikai előkezelés után lecsökkent mennyiségben lerakásra kerül. Utóválogató mű megépítésével hatékonyabbá válik a szelektíven gyűjtött hulladék hasznosítása is.
Összességében a projekt megvalósításával egy korszerű hulladékgazdálkodási rendszer kialakítása történik meg.

Levegőminőségre gyakorolt hatások:
A tárgyi program keretében megvalósuló létesítmények közül levegőtisztaság-védelmi előírás a Tatabánya, Vasvári Pál utca 0489., 0739/6., 0739/8., 0846/2. hrsz. alatti telephelyen lévő hulladéklerakó üzemeltetésére vonatkozóan történt, miszerint az engedélyesnek 2012. február 28-ig gondoskodnia kell a biogázelszívó rendszer alsó elszívású gázkutak felső elszívásúra való átalakításának és a hozzá tartozó összekötő vezetékek, valamint a biogáz hasznosító berendezés megvalósításáról és üzemeltetéséről.
A biogáz gyűjtő rendszer telepítése folyamatosan, magasítása a depónia építésével, illetve a hulladékbetöltéssel párhuzamosan történik.
A Program megvalósult további létesítményeinél levegőtisztaság-védelmi szempontból bejelentés és engedély köteles forrás nem került kialakításra.

Tájra és természetre gyakorolt hatások:
A tatabányai Dubnik Völgy hulladékközpont beruházási területe országosan nem védett és nem része a Natura 2000 hálózatnak, viszont dél-nyugat felől az európai közösségi jelentőségű természetvédelmi rendeltetésű területekről szóló 45/2006. (Xll.8.) kormányrendelet által kihirdetett Natura 2000 hálózathoz tartozó, HUDI 10003 területkádon nyilvántartott "Vértes" elnevezésű, kiemelt jelentőségű természet­ megőrzési, és különleges madárvédelmi terület határolja. A hulladéklerakó már a Natura 2000 területek jelölése idején is rendelkezett érvényes egységes környezethasználati engedéllyel. A korszerűsített hulladékfeldolgozás - a hatáscsökkentő intézkedések elvégzését követően - vélhetően nem lesz jelentős káros és kedvezőtlen hatással a védett értékekre, sőt, várhatóan természetvédelmi szempontból kedvezőbb változásokkal járhat.
A kérvényben érintett többi település hulladéklerakója nem érint védett ill. Natura 2000 területet.

Screening eredmény összefoglalása:
Az elvégzett vizsgálatok alapján kijelenthető, hogy a projekt megvalósításával egy korszerű
hulladékgazdálkodási rendszer kialakítása történik meg, amelynek megvalósítása elhanyagolható környezeti
terhelés mellett végrehajtható.
Eredményeként a környezetszennyezés kockázata számottevően csökken, a felszíni és a felszín alatti vizek
szennyezése nem várható, az esetleges hatások megfigyelésére monitoring rendszerek kerülnek kiépítésre.
Az érintett terület levegő terhelése nem nő, a biogáz gyűjtő rendszer telepítése folyamatosan történik. A
Zajhatás nem számottevő.

A fentiekre figyelemmel a Felügyelőség megállapította, hogy a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program című projektje (KEOP l.l.l/2F/09-11-2011-0002) – a Felügyelőség illetékességi területén lévő Tatabánya, Dubnik-völgyi hulladékkezelő központ, Kisbér hulladékudvar, Komárom hulladékudvar és komposztáló, Nyergesújfalu hulladékudvar, Tatabánya hulladékudvar (Búzavirág utca) létesítményeire elvégzett screening alapján - a környezetre jelentős hatást nem gyakorol, környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatása nem szükséges.

A Felügyelőség megállapította továbbá, hogy a dokumentációban rögzített települések egy része a Felügyelőség illetékességi területén kívül találhatóak, ezért megkereste a Közép-Duna-Völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőséget az illetékességi területét érintő Pilisvörösvár hulladékudvar, Törökbálint hulladékudvar, Szentendre hulladékudvar és átrakó állomás, illetve a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőséget az illetékességi területét érintő Csákvár hulladékudvar és a Bicske mechanikai előkezelő és kiszolgáló létesítményei vonatkozásában. A fent nevesített Társfelügyelőségek által adott tájékoztatást a Felügyelőség az igazolásához csatoltan mellékeli.

A Közép-Duna-Völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség a KTVF.50762- l/2013. számú levelében az alábbi állásfoglalást adta:

"A Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségen (a továbbiakban: Felügyelőség) 2013. november 11. napján érkeztetett 17883-1/2013. számú belföldi jogsegély kérelmével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adom:
A Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás (2800 Tatabánya, Fő tér 6.) által az Észak­
dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségre benyújtott "Települési szilárdhulladék gazdálkodási rendszerek fejlesztése" című pályázatának screening eljárásához kapcsolódó dokumentáció alapján a screening eljárással kapcsolatban a Felügyelőség kifogást nem emel
A mellékelt dokumentáció (Duna-Vértes Köze regionális Hulladékgazdálkodási Program, Dubnik-völgyi Hulladékkezelő Központ Egységes Környezethasználati Engedélykérelem - Mellékletek) szerint a tervezett Tatabányai Hulladékkezelő Központ több gyűjtőkörzete is érinti a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (a továbbiakban: Felügyelőség) illetékességi területét, A tevékenység végzéséhez szükséges hulladékszállítási engedélyezési eljárás lefolytatása - mivel a gyűjtőkörzet és a hulladéklerakó nem ugyanannak a felügyelőségnek az illetékességi területén található - a környezetvédelmi, természetvédelmi, vízügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 347/2006. (XII 23.) Komi. rendelet [a továbbiakban: 347/2006. (XII 23.) Korm. rendelet] 10. §(4) bekezdése értelmében az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség hatásköre. A Felügyelőség illetékességi területére tervezett telephelyekkel (átrakóállomás" hulladékgyűjtő udvarok) kapcsolatos véleményét a Felügyelőség az adott telephelyekre vonatkozó hulladékgazdálkodási engedélyezési eljárások során fogja kialakítani.
Tájékoztatom továbbá, hogy a Felügyelőségen rendelkezésre álló adatok alapján megállapításra került, hogy a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás építtető részére hulladékgyűjtő udvar és hulladék átrakó állomás építési engedélyezési eljárása ügyében a Felügyelőség hozzájáruló szakhatósági állásfoglalást adott az alábbiak szerint:
- Szentendre, Szabadka u. 9. szám, 453/9 hrsz.-ú ingatlanon tervezett hulladékgyűjtő udvar és hulladék átrakó állomás építésére,
- Pilisvörösvár, Fácán u. 44. szám, 4525-12 hrsz.-ú ingatlanon tervezett hulladékgyűjtő udvar építésére, Törökbálint 042/6 hrsz.-ú ingatlanon tervezett hulladékudvar és komposztáló telep építésére.
Belföldi jogsegélyemet a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 26. §(l) bekezdésének c) pontja alapján adtam ki.
A Felügyelőség feladat- és hatáskörét, valamint illetékességét a 34712006. (XIl 23.) Korm. rendelet 8. § (l)
bekezdésének c) pontja és l. számú mellékletének IV.5. pontja állapítja meg. "

A Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség 96951/2013. iktatószámú levelében az alábbiak szerint nyilatkozott:

"A Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (a továbbiakban: Felügyelőség) részéről a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási. Társulás (2800 Tatabánya, Fő tér 6.) részére - a KEOP 1.1.112F/09-ll-2011-0002. azonosító számú, "Szilárdhulladék gazdálkodási rendszerek fejlesztése" c. pályázat screening eljárásához- kapcsolódóan az alábbi nyilatkozatot teszem.
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004, évi CXL törvény 21.§ (5)
bekezdése alapján azonos hatáskörű hatóságok közül az jár el, amelynél az eljárás előbb indult meg.
A Felügyelőségnek nincs kifogása az ellen, hogy az Észak- dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és
Vízügyi Felügyelőség a hivatkozott pályázathoz kapcsolódó eljárást lefolytassa.
A tervezett beruházásokkal érintett, területek közül Bicske és Csákvár település tartozik a Felügyelőség illetékességi területéhez a környezetvédelmi, természetvédelmi, vízügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 347/2006. (XII 23.) Korm. rendelet l. sz. melléklet IV. 3. pontja alapján. mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:
Csákvár, 738 hrsz.:
- A Felügyelőség a l 0393/2011. ügy- és 47298/2011. iktatószámon a tervezett hulladékudvar építési engedélyének kiadásához szakhatóságként az alábbi előírásokkal járult hozzá:
l. A hulladék-kezelési tevékenység kizárólag jogerős hulladék-kezelési engedély birtokában
kezdhető meg. illetve folytatható.
2. A hulladékgyűjtő udvar működési szabályzatának egy példányát - a használatbavételi engedélyezési eljárást során - jóváhagyás végett a Felügyelőségnek meg kell küldeni.

3. A használatbavételig a tisztított csapadékvizek megfelelő elhelyezéséről gondoskodni kell!
3.1 Amennyiben a tisztított csapadékvizet állandó, vagy időszakos vízfolyásba kívánják vezetni, akkor a tisztított vízre kibocsátási határérték megállapítását kell kérni a Felügyelőségtől a felszíni vizek minősége védelmének szabályairól szóló Korm. rendelet szerint.
3.2 Amennyiben szikkasztani kívánják a tisztított csapadékvizeket, akkor szennyező anyag
közvetett bevezetésére vonatkozó engedélyt kell kérni a Felügyelőségtől a felszín alatti vizek védelméről szóló Korm. rendelet szerint.
A használatbavétel feltétele, a jogerős szennyvíz-kibocsátási határértéket megállapító vagy a szennyezőanyag elhelyezésére vonatkozó engedélyhatározat megléte.
4. A használatbavételi engedélykérelem benyújtásáig a szennyeződhető felületekről összegyűjtött csapadékvizek megtisztítására betervezett előtisztító műtárgyat be kell építeni, A fentiek megvalósulását használatbavételkor a Felügyelőség felé igazolni kell.
5. A használatbavételig a tervezett figyelőkutat ki kell alakítani, melyre vízjogi létesítési és vízjogi üzemeltetési engedélyi kell kérni a Felügyelőségtől. A használatbavétel feltétele a jogerős
vízjogi üzemeltetési engedélyhatározat megléte,
• A Felügyelőség a 11263-2672011. sz. építési engedély hatályának meghosszabbításához a 10393/2011. ügy- és 47298COOJ. iktatószámú szakhatósági állásfoglalásban foglalt előírások fenntartása mellett a
17392/2013, ügy- és 60210/2013. iktatószámon szakhatóságként hozzájárult a tervezett hulladékudvar
építéséhez.
A Felügyelőség a 16302/2013. ügy- és 74689/2013. iktatószámon Csákvár, Széchenyi u, 8. 738. hrsz.
ingatlanon létesítendő monitoring kútra vízjogi létesítési engedélyt adott. Az engedély érvényességi ideje
2015. szeptember 6. Bicske 012116 hrsz.
A Felügyelőség 23407/2013. agyszámon előzetes vizsgálati eljárást folytat a Bicske, 012116 hrsz. alatti
93228m2 nagyságú ingatlanon egy 70000 t/év tervezett kapacitású Hulladékkezelő Központ kialakítására, a
tervezeti hulladékhasznosítási tevékenységre. A Hulladékkezelő Központba beszállított háztartási hulladékot mechanikai úton több frakcióra választják szót. Az előkezelési és hasznosítás! műveletek során RDF tüzelőanyag, egyéb hasznosítható hulladékok, valamint lerakásra szánt maradék hulladék keletkezik A technológiával az egyes hulladékfrakciók nagyobb arányú hasznosítása valósítható meg, így csökkentve a lerakásra kerülő maradék hulladék mennyiségét.
A Felügyelőség az eljárást lezáró határozatában megállapítja, hogy a tervezett hulladékkezelési tevékenység megvalósításából jelentős környezeti hatások származnak-e. valamint hogy a tervezett tevékenység egységes
környezethasználati engedélyhez kötött-e.
Fentiek alapján a Felügyelőség úgy ítéli meg, hogy a Csákvár 738 hrsz-ú ingatlan. területén tervezett hulladékudvar megvalósulásából jelentős környezeti hatás nem várható, ezért környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatása nem szükséges.
A Bicske 0121/6 hrsz-6 ingatlanon tervezett hulladékkezelő központra vonatkozóan-tekintettel arra, hogy a környezeti hatás jelentőségének vizsgálata jelenleg folyamatban vau - a Felügyelőségnek nem áll
módjában nyilatkoznia a környezeti hatásvizsgálat lefolytatásának szükségességéről."

A Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség 96951/2013. iktatószámú levelének kiadása után 98136/2013. iktatószámú nyilatkozatával módosította a bicskei hulladékkezelő központra vonatkozó nyilatkozatát az alábbiak szerint:

"A Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (a továbbiakban: Felügyelőség) részéről a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás (2800 Tatabánya, Fő tér 6.) részére - a KEOP-1.1.112F/09-11-2011-0002. azonosító számú, "Szilárdhulladék gazdálkodási rendszerek fejlesztése" c. pályázat screening eljárásához kapcsolódóan az alábbi nyilatkozatot teszem.
A Felügyelőség által a 96951/2013. iktatószámon adott nyilatkozatot Bicske, 012116 hrsz-on létesítendő
hulladékkezelő központ vonatkozásában az alábbiak szerint módosítom:
A Felügyelőség a Bicske, 0121/6 hrsz. alatti 93228 m 2 nagyságú ingatlanon egy 70000 t/év tervezett kapacitású Hulladékkezelő Központ kialakítására, a tervezett hulladékhasznosítási tevékenységre tárgyában
a 23407/2013. ügyszámon előzetes vizsgálati eljárást folytatott le.

A benyújtott tervdokumentáció alapján a Hulladékkezelő Központba beszállított háztartási hulladékot mechanikai úton több frakcióra választják szét. Az előkezelési és hasznosítási műveletek során RDF tüzelőanyag, egyéb hasznosítható hulladékok, valamint lerakásra szánt maradék hulladék keletkezik. A technológiával az egyes hulladékfrakciók nagyobb arányú hasznosítása valósítható meg, így csökkentve a lerakásra kerülő maradék hulladék mennyiségét.
A 9813512013. iktatószámon 2013. november 14-én a Felügyelőség által kiadott előzetes vizsgálati eljárást lezáró határozat alapján az alábbiak kerültek megállapításra:
A Bicske 0121/6 hrsz-ú ingatlanon tervezett hulladékkezelési tevékenység megvalósításából jelentős környezeti hatások nem származnak, ezért környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatása nem szükséges. Figyelemmel a települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek fejlesztését célzó KEOP keretében megvalósuló beruházásokkal összefüggő közigazgatási hatósági ügyek kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról szóló 72/2013. (III. 8.) Korm. rendelet 2.§ (l) b) pont rendelkezésére- tekintettel arra, hogy a tárgyi beruházás a Korm. rendelet l. sz. mellékletében szerepel, mint kiemelt jelentőségű ügy - a Felügyelőség által kiadott előzetes vizsgálatot lezáró döntés fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható.

A Felügyelőség a hivatkozott pályázathoz szükséges, az Észak- dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség általi átfogó screening nyilatkozat kiadása ellen nem emel kifogást."

Összességében tehát a Közép-Duna-Völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség a KTVF.50762-1/2013. számú levelében, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség a 98136/2013. iktatószámú nyilatkozatával módosított
9695112013. iktatószámú levelében úgy nyilatkoztak, hogy pályázathoz szükséges, az Észak- dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség általi átfogó screening nyilatkozat kiadása ellen nem emelnek kifogást.

Győr, 2013. november 14.

KÖZÉP-DUNÁNTÚLI KÖRNYEZETVÉDELMI, TERMÉSZETVÉDELMI ÉSVÍZÜGYI FELÜGYELŐSÉG

Észak- dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség Dr. Buday Zsolt igazgató részére

Ügyszámunk: 24945 l 2013.
Iktatószámunk: 98136 /2013.
Ügyintézőnk: Csécsi Judit
Melléklet: -

Győr
Pf.: 471
9002

Ügyiratszámuk: 17883/2013.
Ügyintézőjük: dr. Szalayné dr. Kiss
Georgina

Tárgy: Módosított screening nyilatkozat pályázathoz

A Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (a továbbiakban: Felügyelőség) részéről a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás (2800 Tatabánya, Fő tér 6.) részére- a KEOP-1.1.1/2F/09-ll-2011-0002. azonosító számú, "Szilárdhulladék gazdálkodási rendszerek fejlesztése" c. pályázat screening eljárásához kapcsolódóan az alábbi nyilatkozatot teszem.

A Felügyelőség által a 96951/2013. iktatószámon adott nyilatkozatot Bicske, 012116 hrsz-on létesítendő hulladékkezelő központ vonatkozásában az alábbiak szerint módosítom:

A Felügyelőség a Bicske, 0121/6 hrsz. alatti 93228 m2 nagyságú ingatlanon egy 70000 t/év tervezett kapacitású Hulladékkezelő Központ kialakítására, a tervezett hulladékhasznosítási tevékenységre tárgyában a 23407/2013. ügyszámon előzetes vizsgálati eljárást folytatott le.

A benyújtott tervdokumentáció alapján a Hulladékkezelő Központba beszállított háztartási hulladékot mechanikai úton több frakcióra választják szét. Az előkezelési és hasznosítási műveletek során RDF tüzelőanyag, egyéb hasznosítható hulladékok, valamint lerakásra szánt maradék hulladék keletkezik. A technológiával az egyes hulladékfrakciók nagyobb arányú hasznosítása valósítható meg, így csökkentve a lerakásra kerülő maradék hulladék mennyiségét.

A 98135/2013. iktatószámon 2013. november 14-én a Felügyelőség által kiadott előzetes vizsgálati eljárást lezáró határozat alapján az alábbiak kerültek megállapításra:

A Bicske 012116 hrsz-ú ingatlanon tervezett hulladékkezelési tevékenység megvalósításából jelentős környezeti hatások nem származnak, ezért környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatása nem szükséges.

Figyelemmel a települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek fejlesztését célzó KEOP keretében megvalósuló beruházásokkal összefüggő közigazgatási hatósági ügyek kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról szóló 72/2013. (!IL 8.) Korm. rendelet 2. § (l) b) pont rendelkezésére - tekintettel arra, hogy a tárgyi beruházás a Korm. rendelet l. sz. mellékletében szerepel, mint kiemelt jelentőségű ügy­ a Felügyelőség által kiadott előzetes vizsgálatot lezáró döntés fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható.
A Felügyelőség a hivatkozott pályázathoz szükséges, az Észak- dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség általi átfogó screening nyilatkozat kiadása ellen nem emel kifogást.

Székesfehérvár, 2013. november 14.

dr. Zay Andrea
igazgató