Screening igazolás


ÉSZAK-DUNÁNTÚLI KÖRNYEZETVÉDELMI, TERMÉSZETVÉDELMI ÉS VÍZÜGYI FELÜGYELŐSÉG
9021 Győr, Árpád u. 28-32. Levélcím: 9002 Győr, Pf. 471.
Telefon: Központi: 96/524-000, Ügyfélszolgálat: 96/524-001 Fax: 96/524-024
web: http://edktvf.zoldhatosag.hu e-mail: eszakdunantuli@zoldhatosag.hu
Ügyfélfogadás: Hétfő, Péntek:8,30-12,00 óráig, Szerda: 8,30-12,00 óráig és 13,00-16,00 óráig
Beadványában ügyiratszámunkra szíveskedjék hivatkozni! G:\Hulladek\2013\Kissg\17883-7.doc

Iktatószám:
17883-7/2013.
Ügyfél:
Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás
Előadó:
Dr. Szalayné dr. Kiss Georgina
Székhely:
2800 Tatabánya, Fő tér 6.
Szakértő:
Kulcsárné Roth Matthaea, Kelemenné Szalóky Tímea, Tarjányi István, Hoffmann György, Sulyok Zoltán, Kelemen Gyula
Tárgy:
Megkeresés screening igazolással kapcsolatban
Mellékletek:
KTVF: 50762-1/2013.
96951/2013.
Hiv. szám:
101-84/257/2013
Ügyintézőjük:
-

Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás
2800 Tatabánya, Fő tér 6.

Az Észak-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (a továbbiakban
Felügyelőség)

igazolja,

hogy a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program című projekt (KEOP 1.1.112F/09-11-
2011-0002) a Tatabánya, Dubnik-völgyi hulladékkezelő központ, Kisbér hulladékudvar, Komárom hulladékudvar és komposztáló, Nyergesújfalu hulladékudvar, Tatabánya hulladékudvar (Búzavirág utca) létesítmények az egyes köz- és magánprojektek környezetre gyakorolt hatásainak vizsgálatáról szóló
2011192/EU Irányelv (többször módosított Tanács 85/337/EGK irányelv, a továbbiakban Irányelv) 4. cikk
(2) bekezdésben foglaltakkal összhangban, az elvégzett screening alapján a környezetre jelentős hatást nem gyakorolnak, környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatása nem szükséges.

A Felügyelőség az igazolást a Projekt keretében készült, a Felügyelőség illetékességi területét érintő Tatabánya, Dubnik-völgyi hulladékkezelő központ, Kisbér hulladékudvar, Komárom hulladékudvar és komposztáló, Nyergesújfalu hulladékudvar, Tatabánya hulladékudvar (Búzavirág utca) vonatkozásában készített és vizsgált, a környezeti hatásokat összefoglaló átfogó screening dokumentáció alapján adta ki. A dokumentáció tartalmazza a Projekt megvalósításban várható környezeti hatások összefoglalását, az Irányelvben foglaltaknak megfelelően azonosí1ja, leírja és megbecsüli a közvetlen és közvetett hatásokat a különböző - az Irányelvben részletezett - tényezőkre, melyeket összefoglalóan az igazolás indoklása külön tartalmazza.

A Felügyelőség az igazolást, és annak indoklását és kiadását az Irányelv 4. cikk (4) bekezdése, valamint a 9. cikkére tekintettel a nyilvánosság tájékoztatása céljából a honlapján és az ügyfélszolgálatán hozzáférhetővé teszi.

SCREENINGIGAZOLÁS INDOKOLÁSA

A Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás (a továbbiakban Társulás) a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program című projekt (KEOP l.l.l/2F/09-ll-2011-0002) keretében benyújtotta az Észak-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségre (a továbbiakban: Felügyelőség) a projekt tervezés részeként a Tatabánya, Dubnik-völgyi hulladékkezelő központ, Kisbér hulladékudvar, Komárom hulladékudvar és komposztáló, Nyergesújfalu hulladékudvar, Tatabánya hulladékudvar (Búzavirág utca), Csákvár hulladékudvar, Bicske hulladékkezelő központ, Szentendre hulladékgyűjtő udvar, Pilisvörösvár hulladékgyűjtő udvar, Törökbálint, hulladékudvar és­ komposztáló telep vonatkozásában készített és vizsgált, a környezeti hatásokat összefoglaló átfogó screening dokumentációt.

A Felügyelőség felhívására a Társulás 5.000 Ft (azaz Ötezer forint) eljárási illetéket rótt le illetékbélyeg formájában az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény mellékletének XIII. pontjának l. alpontja szerint.

A Felügyelőség a hatályos jogszabályok alapján elvégezte az elkészített dokumentációt integrált elemzését, összhangban az egyes köz- és magánprojektek környezetre gyakorolt hatásainak vizsgálatáról szóló
2011/92/EU Irányelv (többször módosított Tanács 85/337/EGK irányelv, a továbbiakban Irányelv) 4. cikk
(2) bekezdésében foglaltakkal.
A tervezett tevékenység és annak környezeti elemekre, tényezőkre gyakorolt hatásai - a Felügyelőség illetékességi területére vonatkozóan - az alábbiak szerint kerül összefoglalásra:

A tervezett tevékenység lényege:
A Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program célja a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 79 tagtelepülése hulladékgazdálkodási rendszerének fejlesztése. Az Észak­ dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelemi és Vízügyi Felügyelőség illetékességi területét a környezetvédelmi, természetvédelmi, vízügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 347/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján az alábbi létesítmények érintik:

Tatabánya, Dubnik-völgyi hulladékkezelő központ, Kisbér hulladékudvar,
Komárom hulladékudvar és komposztáló,
Nyergesújfalu hulladékudvar,
Tatabánya hulladékudvar (Búzavirág utca)

A tárgyi létesítmények esetében megtörtént a hatósági engedélyeztetés.

Környezeti zajhatások:
A Program létesítményei tekintetében zajvédelmi szempontból megállapítható, hogy a működés során alkalmazott technológia és berendezései valamint a lerakó területén történő járműmozgás során fellépő zaj hatásterülete védendő területeket nem érint.
A tevékenységgel összefüggő közúti járműforgalom által okozott járulékos zajterhelés változás az
igénybe vett útvonalak mentén nem éri el a 284/2007.(X.29.) Korm rendelet 7.§ (l) bekezdés szerinti 3 dB-t. A program megvalósítása zajvédelmi szempontból megfelelő, külön előírások megtétele nem indokolt.

Vizekre és talajra gyakorolt hatások:
Felszíni vízvédelmi szempontból a dokumentáció tartalmazza a projekt megvalósításából várható környezeti hatások összefoglalását, azonosítja, leírja és megbecsüli a közvetlen és közvetett hatásokat.
A Hulladékgazdálkodási program célja, a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 79 tagtelepülésének, hulladékgazdálkodási rendszerének fejlesztése, amelynek keretében az elavult gyűjtőszigeteken történő hulladékgyűjtést, új gyűjtőszigetek, hulladékudvarok kiépítése és a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés váltja fel.

A Program felszíni vízvédelmi szempontból rendelkezik megvalósításhoz szükséges hatósági engedélyekkel, amelyekben megfogalmazásra kerültek a beruházáshoz kapcsolódó, felszíni vízvédelmi előírások.

Felszíni vízvédelmi szempontból a tervezett hulladékudvarok- Kisbér, Komárom, Nyergesújfalu, Tatabánya
- tetőtereire hulló, nem szennyeződhető csapadékvizek a hulladékudvar zöldterületeire kerülnek elvezetésre, ott elszikkadnak. A betonozott térre hulló, szennyeződhető csapadékvizek olaj- és iszapfogó műtárgyon keresztül kerülnek a kialakítandó fedett szikkasztómedencébe elvezetésre. A csapadékvizek tisztítása a szikkasztómedencébe történő bevezetés előtt É-24/2009 számon ÉME engedéllyel rendelkező hordalék- és olajleválasztón keresztül történik.
A Dubnik-Völgyi Hulladék-kezelő Központ csapadékvíz elvezető rendszerének, övárkának, talpárkának
befogadója az Új Dubnik-patak. Az új mederszakasz alkalmas a vízgyűjtő felső szakaszáról érkező vizek továbbvezetésére a zagytározó zsilipaknájáig.
Felszíni vizek vonatkozásában lehetséges hatásviselőként maga az Új Dubnik-patak kerülhet szóba. A
projekt megvalósulásával, a hordalék- és olajleválasztó műtárgyak beépítésével a környezetszennyezés kockázata számottevően csökken.
A patakot, mint felszíni vizet a beruházások elvégzése után már nem érik új hatásfolyamatok
A kivitelezések elvégzése után az eredeti állapothoz képest eltérés a csapadékvizek rendezett körülmények között történő összegyűjtésében, levezetésében mutatkozik.
Összességében a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program keretében az eddigi állapothoz képest a tervezett beavatkozások elszórtan, lényegében egymástól majdhogynem elszigetelten helyezkednek el, így integrált, kumulatív hatás nem várható.
A kiadott engedélyekben megtett felszíni vízvédelmi szempontú előírások maradéktalan betartása esetén a Projekt megvalósítása nem gyakorol jelentős hatást a környezetre. · Felszín alatti vízvédelmi szempontból a dokumentáció tartalmazza a projekt megvalósításából várható környezeti hatások összefoglalását, azonosítja, leírja és megbecsüli a közvetlen és közvetett hatásokat; kiemeli a felszín alatti vizek monitoring rendszere kiépítésének szükségességét vagy annak indokolatlanságát.
A Hulladékgazdálkodási program célja, a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 79
tagtelepülésének, hulladékgazdálkodási rendszerének fejlesztése, amelynek keretében az elavult gyűjtőszigeteken történő hulladékgyűjtést, új gyűjtőszigetek, hulladékudvarok kiépítése és a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés váltja fel.

Felszín alatti vízvédelmi szempontból a tervezett hulladékudvarok - Kisbér, Komárom, Nyergesújfalu, Tatabánya - valamint a Komáromi hulladékudvar területén kiépített komposztáló esetében a talajvíz monitoring rendszer kiépítése indokolttá vált; a rendszerek vízjogi létesítési engedéllyel rendelkeznek.
Kisbér esetén az elvégzett vizsgálatok a talajvíz szennyezettségét nem mutatták, a Kisbéri 0125/2 hrsz- ú ingatlanon l db monitoring kút kiépítése kerül megvalósításra.
Komárom esetén egy furatban a vizsgálati eredmény kismértékű szulfát-szennyezést mutatott, egyéb
komponenseknél szennyezettség nem volt kimutatható; az a korábban a területen végzett hulladéklerakással hozható összefüggésbe, a terület talajvizének monitoringja, a koncentráció időbeli alakulásának megfigyelése mindenképpen szükséges, a Komárom 0403/17 hrsz- ú ingatlanon l db monitoring kút kiépítése kerül megvalósításra.
Nyergesújfaluban a vizsgálati eredmények szennyezettséget nem mutattak, a Nyergesújfalu O19/7 hrsz- ú
ingatlanon l db monitoring kút kiépítése kerül megvalósításra. A kiépülő kút célja a tervezett hulladékudvar
üzemelése során a felszín alatti víz állapotának figyelemmel kísérése.
A Tatabánya, Búzavirág utcai hulladékudvar kialakításához - a talajvíz mély helyzete miatt - talajvíz monitoring rendszer kialakítása nem vált indokolttá, a talajvizsgálati eredmények szennyezést nem mutattak. A Dubnik-Völgyi Hulladék-kezelő Központ esetében a korábban már kiépített monitoring rendszer bővítésre
kerül; az újonnan kialakított kutak vízjogi létesítési engedéllyel rendelkeznek.. A központban folytatott tevékenységek miatt 4 db talajvízkút kiépítése válik szükségessé.

Összességében a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program keretében tervezett létesítmények esetén a felszín alatti vizek szennyezése nem várható, az esetleges hatások megfigyelésére azonban monitoring rendszerek kerülnek kiépítésre. Aktív kármentesítési beavatkozás nem vált szükségessé, a kiadott engedélyekben megtett felszín alatti vízvédelmi szempontú előírások maradéktalan betartása esetén a Projekt megvalósítása nem gyakorol jelentős hatást a környezetre.

Hulladékgazdálkodási szempontok:
A rendszer fejlesztésével az elavult gyűjtőszigetekre alapozott szelektív hulladékgyűjtést - ahol gazdaságos - házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés váltja fel, illetve a lakosság az ingatlanán keletkezett hulladékokat a

rendszer keretében megépülő hulladékudvarokban a közszolgáltatónak átadhatja. A zöldhulladék kezelése (komposztálása) a projektterületen megoldott lesz 2020-ig elegendő lerakó kapacitás kerül kiépítésre, ahová a vegyesen gyűjtött települési szilárd hulladék mechanikai előkezelés után lecsökkent mennyiségben lerakásra kerül. Utánválogató mű megépítésével hatékonyabbá válik a szelektíven gyűjtött hulladék hasznosítása is.
Összességében a projekt megvalósításával egy korszerű hulladékgazdálkodási rendszer kialakítása történik meg.

A tárgyi program keretében megvalósuló létesítmények közül levegőtisztaság-védelmi előírás a Tatabánya, Vasvári Pál utca 0489., 0739/6., 0739/8., 0846/21. hrsz. alatti telephelyen lévő hulladéklerakó üzemeltetésére vonatkozóan történt, miszerint az engedélyesnek 2012. február 28-ig gondoskodnia kell a biogázelszívó rendszer alsó elszívású gázkutak felső elszívásúra való átalakításának és a hozzá tartozó összekötő vezetékek, valamint a biogáz hasznosító berendezés megvalósításáról és üzemeltetéséről
A biogáz gyűjtő rendszer telepítése folyamatosan, magasítása a depónia építésével, illetve a
hulladékbetöltéssel párhuzamosan történik.
A Program megvalósult tovabb1 létesítményeinél levegőtisztaság-védelmi szempontból bejelentés és
engedély köteles forrás nem került kialakításra.

Tájra és természetre gyakorolt hatások:
A tatabányai Dubnik Völgy hulladékközpont beruházási területe országosan nem védett és nem része a Natura 2000 hálózatnak, viszont dél-nyugat felől az európai közösségi jelentőségű természetvédelmi rendeltetésű területekről szóló 45/2006. (XII.8.) kormányrendelet által kihirdetett Natura 2000 hálózathoz tartozó, HUDI l 0003 területkádon nyilvántartott "Vértes" elnevezésű, kiemelt jelentőségű természet­ megőrzési, és különleges madárvédelmi terület határolja. A hulladéklerakó már a Natura 2000 területek jelölése idején is rendelkezett érvényes egységes környezethasználati engedéllyel. A korszerűsített hulladékfeldolgozás - a hatáscsökkentő intézkedések elvégzését követően - vélhetően nem lesz jelentős káros és kedvezőtlen hatással a védett értékekre, sőt, várhatóan természetvédelmi szempontból kedvezőbb változásokkal járhat.
A kérvényben érintett többi település hulladéklerakója nem érint védett ill. Natura 2000 területet.
Screening eredmény összefoglalása:
Az elvégzett vizsgálatok alapján kijelenthető, hogy a projekt megvalósításával egy korszerű hulladékgazdálkodási rendszer kialakítása történik meg, amelynek megvalósítása elhanyagolható környezeti
terhelés mellett végrehajtható. l
Eredményeként a környezetszennyezés kockázata számottevően csökken, a felszíni és a felszín alatti vizek szennyezése nem várható, az esetleges hatások megfigyelésére monitoring rendszerek kerülnek kiépítésre.
Az érintett terület levegő terhelése nem nő, a biogáz gyűjtő rendszer telepítése folyamatosan történik. A Zajhatás nem számottevő.

A fentiekre figyelemmel a Felügyelőség megállapította, hogy a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Program című projektje (KEOP 1.1.1/2F/09-11-2011-0002) - a Felügyelőség illetékességi területén lévő Tatabánya, Dubnik-völgyi hulladékkezelő központ, Kisbér hulladékudvar, Komárom hulladékudvar és komposztáló, Nyergesújfalu hulladékudvar, Tatabánya hulladékudvar (Búzavirág utca)
létesítményeire elvégzett screening alapján – a környezetre jelentős hatást nem gyakorol, környezeti
hatásvizsgálati eljárás lefolytatása nem szükséges.

A Felügyelőség megállapította továbbá, hogy a dokumentációban rögzített települések egy része a Felügyelőség illetékességi területén kívül találhatóak, ezért megkereste a Közép-Duna-Völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és vízügyi Felügyelőséget az illetékességi területét érintő Pilisvörösvár hulladékudvar, Törökbálint hulladékudvar, Szentendre hulladékudvar és átrakó állomás, illetve a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőséget az illetékességi területét érintő Csákvár hulladékudvar és Bicske mechanikai előkezelő és kiszolgáló létesítményei vonatkozásában. A fent nevesített Társfelügyelőségek által adott tájékoztatást a Felügyelőség az igazolásához csatoltan mellékeli.

A Közép-Duna-Völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség a KTVF.50762-
1/2013. számú levelében az alábbi állásfoglalást adta:

"A Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügye/őségen (a továbbiakban: Felügyelőség) 2013. november 11. napján érkeztetett 17883-1/2013. számú belföldi jogsegély kérelmével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adom:
A Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás (2800 Tatabánya, Fő tér 6.) által az Észak­ dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügye/őségre benyújtott "Települési szilárdhulladék gazdálkodási rendszerek fejlesztése" című pályázatának screening eljárásához kapcsolódó dokumentáció alapján a screening eljárással kapcsolatban a Felügyelőség kifogást nem emel.
A mellékelt dokumentáció (Duna-Vértes Köze regionális Hulladékgazdálkodási Program, Dubnik-völgyi Hulladékkezelő Központ Egységes Környezethasználati Engedélykérelem Mellékletek) szerint a tervezett Tatabányai Hulladékkezelő Központ több gyűjtőkörzete is érinti a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (a továbbiakban: Felügyelőség) illetékességi területét, A tevékenység végzéséhez szükséges hulladékszállítási engedélyezési eljárás lefolytatása - mivel a gyűjtőkörzet és a hulladéklerakó nem ugyanannak a felügyelőségnek az illetékességi területén található - a környezetvédelmi, természetvédelmi, vízügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 34712006. (XII 23.) Komi. rendelet [a továbbiakban: 347/2006. (XII 23.) Korm. rendelet 10. §(4) bekezdése értelmében az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség hatásköre. A Felügyelőség illetékességi területére tervezett telephelyekkel (átrakóállomás" hulladékgyűjtő udvarok) kapcsolatos véleményét a Felügyelőség az adott telephelyekre vonatkozó hulladékgazdálkodási engedélyezési eljárások során fogja kialakítani.
Tájékoztatom továbbá, hogy a Felügyelőségen rendelkezésre álló adatok alapján megállapításra került, hogy a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás építtető részére hulladékgyűjtő udvar és hulladék átrakó állomás építési engedélyezési eljárása ügyében a Felügyelőség hozzájáruló szakhatósági állásfoglalást adott az alábbiak szerint:
Szentendre, Szabadka u. 9. szám, 45319 hrsz.-ú ingatlanon tervezett hulladékgyűjtő udvar és hulladék átrakó állomás építésére,
Pilisvörösvár, Fácán u. 44. szám, 4525-12 hrsz.-ú ingatlanon tervezett hulladékgyűjtő udvar építésére, Törökbálint 042/6 hrsz.-ú ingatlanon tervezett hulladékudvar és komposztáló telep építésére.
Belföldi jogsegélyemet a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 26. §(J) bekezdésének c) pontja alapján adtam ki.
A Felügyelőség feladat- és hatáskörét, valamint illetékességét a 347/2006. (X1J. 23.) Korm. rendelet 8. § (l)
bekezdésének c) pontja és l. számú mellékletének IV.5. pontja állapítja meg. "

A Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség 96951/2013. iktatószámú levelében az alábbiak szerint nyilatkozott:

"A Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (a továbbiakban: Felügyelőség) részéről a Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási. Társulás (2800 Tatabánya, Fő tér 6.) részére - a KEOP 1.1.1/2F/09-JJ-2011-0002. azonosító számú, "Szilárdhulladék gazdálkodási rendszerek fejlesztése" c. pályázat screening eljárásához- kapcsolódóan az alábbi nyilatkozatot teszem.
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004, évi CXL törvény 21. §(5)
bekezdése alapján azonos hatáskörű hatóságok közül az jár el, amelynél az eljárás előbb indult meg.
A Felügyelőségnek nincs kifogása az ellen, hogy az Észak- dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és
Vízügyi Felügyelőség a hivatkozott pályázathoz kapcsolódó eljárást lefolytassa.
A tervezett beruházásokkal érintett, területek közül Bicske és Csákvár település tartozik a Felügyelőség
illetékességi területéhez a környezetvédelmi, természetvédelmi, vízügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 347/2006. (XII 23.) Korm. rendelet l. sz. melléklet IV. 3. pontja alapján. mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:
Csákvár, 738 hrsz.:
- A Felügyelőség a l 0393/2011. ügy- és 47298/2011. iktatószámon a tervezett hulladékudvar építési engedélyének kiadásához szakhatóságként az alábbi előírásokkal járult hozzá:
1. A hulladék-kezelési tevékenység kizárólag jogerős hulladék-kezelési engedély birtokában
kezdhető meg, illetve folytatható.
2. A hulladékgyűjtő udvar működési szabályzatának egy példányát - a használatbavételi engedélyezési eljárást során - jóváhagyás végett a Felügyelőségnek meg kell küldeni.

3. A használatba vételig a tisztított csapadékvizek megfelelő elhelyezéséről gondoskodni kell!
3.1 Amennyiben a tisztított csapadékvizet állandó, vagy időszakos vízfolyásba kívánják vezetni, akkor a tisztított vízre kibocsátási határérték megállapítását kell kérni a Felügyelőségtől a felszíni vizek minősége védelmének szabályairól szóló Korm. rendelet szerint.
3.2 Amennyiben szikkasztani kívánják a tisztított csapadékvizeket, akkor szennyező anyag közvetett bevezetésére vonatkozó engedélyt kell kérni a Felügyelőségtől a felszín alatti vizek védelméről szóló Korm. rendelet szerint.
A használatbavétel feltétele, a jogerős szennyvíz-kibocsátási határértéket megállapító vagy a szennyezőanyag elhelyezésére vonatkozó engedélyhatározat megléte.
4. A használatbavételi engedélykérelem benyújtásáig a szennyeződhető felületekről összegyűjtött
csapadékvizek megtisztítására betervezett előtisztító műtárgyat be kell építeni, A fentiek megvalósulását használatbavételkor a Felügyelőség felé igazolni kell.
5. A használatbavételig a tervezett figyelőkutat ki kell alakítani, melyre vízjogi létesítési és vízjogi üzemeltetési engedélyi kell kémi a Felügyelőségtől. A használatbavétel feltétele a jogerős vízjogi üzemeltetési engedélyhatározat megléte,
• A Felügyelőség a 1/263-2672011. sz. építési engedély hatályának meghosszabbításához a 10393/2011. ügy- és 47298C001. iktatószámú szakhatósági állásfoglalásban foglalt előírások fenntartása mellett a
1739212013, ügy- és 60210/2013. iktatószámon szakhatóságként hozzájárult a tervezett hulladékudvar
építéséhez.
A Felügyelőség a 16302/2013. ügy- és 74689/2013. iktatószámon Csákvár, Széchenyi u, 8. 738. hrsz. ingatlanon létesítendő monitoring kútra vízjogi létesítési engedélyt adott. Az engedély érvényességi ideje
2015. szeptember 6.

Bicske 012116 hrsz.

A Felügyelőség 2340712013. agyszámon előzetes vizsgálati eljárást folytat a Bicske, 0121/6 hrsz. alatti
93228m2 nagyságú ingatlanon egy 70000 t/év tervezett kapacitású Hulladékkezelő Központ kialakítására, a tervezeti hulladékhasznosítási tevékenységre. A Hulladékkezelő Központba beszállított háztartási hulladékot mechanikai úton több .frakcióra választják szót. Az előkezelési és hasznosítást műveletek során RDF
tüzelőanyag, egyéb hasznosítható hulladékok, valamint lerakásra szánt maradék hulladék keletkezik. A
technológiával az egyes hulladékfrakciók nagyobb arányú hasznosítása valósítható meg, így csökkentve a lerakásra kerülő maradék hulladék mennyiségét.
A Felügyelőség az eljárást lezáró határozatában megállapítja, hogy a tervezett hulladékkezelési tevékenység megvalósításából jelentős környezeti hatások származnak-e. valamint hogy a tervezett tevékenység egységes környezethasználati engedélyhez kötött-e.
Fentiek alapján a Felügyelőség úgy ítéli meg, hogy a Csákvár 738 hrsz-ú ingatlan területén tervezett
hulladékudvar megvalósulásából jelentős környezeti hatás nem várható, ezért környezeti hatásvizsgálati
eljárás lefolytatása nem szükséges.
A Bicske 012116 hrsz-6 ingatlanon tervezett hulladékkezelő központra vonatkozóan- tekintettel arra, hogy
a környezeti hatás jelentőségének vizsgálata jelenleg folyamatban vau - a Felügyelőségnek nem áll módjában nyilatkoznia a környezeti hatásvizsgálat lefolytatásának szükségességéről. "

Összességében tehát a Közép-Duna-Völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség a KTVF.50762-l/2013. számú levelében kifogást nem emelt, míg a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség 96951/2013. iktatószámú levelében úgy nyilatkozott, hogy a csákvári hulladékudvar megvalósulásából jelentős környezeti hatás nem várható, ezért környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatása nem indokolt, viszont a Bicskén tervezett hulladékkezelő központra vonatkozóan - tekintettel arra, hogy a környezeti hatás jelentőségének vizsgálata folyamatban van - nem állt módjában nyilatkozni.

Győr, 2013. november 12.